Haber

İstanbul trafiği için yeni adım! Bakan Uraloğlu duyurdu: Bu görüntü tarih olacak…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Serbest Geçiş Sistemi ile yol kesimlerindeki gişe adalarını ve kanopileri kaldırarak vatandaşlarımızın hızlı geçişini sağlayacağız.”

Uraloğlu’nun açıklamaları şöyle:

HASDAL’A AKILLI ULAŞIM KORİDORU

Yenişafak’ta yer alan habere göre; Tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaya başlanan ve sensör olarak kullanılan araçlardan elde edilen bilgilerin yakındaki araçlara ve yol kenarı ünitelerine aktarılarak trafik güvenliğini artıran ülkemizin ilk Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri uygulama ve test koridoru Hasdal ortasında yapılacak. Kavşak-İstanbul Havalimanı.

KARAYOLLARDA GEÇİŞ ÜCRETLERİ KALDIRILACAK! TRAFİK AKIŞI SGS İLE HIZLANACAK

KGM, işlettiği karayollarında Serbest Geçiş Sistemini devreye aldı. Ücretli şerit seçimi ve hız azaltımı zorunluluğu nedeniyle gişelerden önce oluşan trafik akış düzensizliğini ortadan kaldırmak amacıyla, gişenin bulunmadığı otoyollarda kesintisiz trafik akışının sağlanması amacıyla ücret tahsil edilmesini sağlayan Serbest Geçiş Sistemini İstanbul’da devreye aldık. Samandıra, Avcılar, Ispartakule, Hadımköy gibi yol kesimlerindeki gişe ve kanopileri kaldırarak vatandaşlarımızın hızlı ve güvenli geçişini sağlayacağız.

KARA YOLLARI PROFİLLENİYOR

Görüntü Tabanlı Bilgi Yönetim Sistemini (GTBYS) kurduk. Sorumlusu olduğumuz 68 bin 640 kilometrelik yol ağımız, panoramik kamera ve taşınabilir lidar teknolojisi ile görüntülenerek, hazırlanan web ve taşınabilir uygulamalarla kullanıcılara sunuldu. 200 metre çekim menzilli lidar verileri, 30 mp panoramik fotoğraf ve yol profil cihazı ile köprü, trafik işaretleri, drenaj, sinyalizasyon, korkuluk ve kaplama gibi 40 envanter kaleminde yaklaşık 3 milyon envanter bilgisi toplandı.

GELİŞİM YOLU MÜZAKERELERİ DEVAM EDİYOR

Bölgemizin en yapılabilir projesi Kalkınma Yolu Projesidir. Irak’ın 2028 yılında tamamlanacak olan El Faw Limanı’ndan ülkemize, ülkemizden ise mevcut hatlarımızla doğrudan Avrupa’ya uzanacak demiryolu ve karayolu ağı bulunmaktadır. Hem Irak’la hem de bu konuyla ilgilenen Körfez ülkeleriyle yakın temas halindeyiz. Teknik görüşmelerimiz devam ediyor. Şu anda karayoluna yönelik spesifik bir iş modeli yok.

İRAN İLE DEMİRYOLU ANLAŞMASI

Söz konusu Çerçeve Anlaşması, İran ile Türkiye arasındaki demiryolu taşımacılığının ana altyapısını oluşturmak amacıyla hazırlandı. Anlaşmada “İki ülkenin kontrol makamları ve hizmetlerinin faaliyetleri ile sınır geçişindeki trafikle ilgili faaliyetler, altyapı yöneticileri ve tren işletmecilerinin sınır değişim istasyonundaki faaliyetlerine ilişkin hususlar, karşılıklı hizmetlerden doğan alacaklar” gibi kararlar yer alıyor. Sınır değişim istasyonunda, sınır geçiş noktasında görevlendirilecek personele ilişkin hususlar.” .

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu